تعمير تلويزيون ايكس ويژن تعمير تلويزيون ايكس ويژن .

تعمير تلويزيون ايكس ويژن

اسيد فسفريك در پزشكي

اسيد فسفريك، H3PO4، يك اسيد قوي است كه معمولاً براي اهداف صنعتي استفاده مي شود. از محلول هاي رقيق آن براي اسيدي شدن ادرار و به عنوان يك ماده كمكي براي از بين بردن بقاياي نكروز استفاده شده است. در دندانپزشكي، ممكن است در سيمان هاي سيليكات، و قبل از استفاده از انواع مختلف رزين، براي اچ مينا و سطح عاج استفاده شود. همچنين ممكن است به عنوان عامل پراكندگي در داروها استفاده شود. كاربرد اصلي اسيد فسفريك در كودها است. در ادامه قصد داريم شما را با اسيد فسفريك در پزشكي آشنا كنيم.

كاربرد فسفريك اسيد در مواد غذايي
اين تركيب شيميايي، يك اسيد معدني است كه در گريد خوراكي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. فسفريك اسيد خوراكي، رايج ترين ماده شيميايي افزودني به انواع مواد غذايي است. مقادير متفاوتي از اين اسيد، در سبد غذايي روزانه مردم وجود دارد. هدف اصلي افزودن اين اسيد معدني به مواد غذايي، ايجاد طعم بهتر در آن‌ها مي‌باشد. مصرف فسفريك اسيد خوراكي بيش از حد مجاز، موجب كاهش تراكم مواد معدني استخوان‌ها مي‌شود؛ به همين دليل است كه متخصصان تغذيه هشدار مي‌دهند تا در مصرف نوشابه‌هاي گازدار و انواع كيك و كلوچه دقت داشته باشيد.

قبل از مصرف اسيد فسفريك چه چيزي بايد به پزشك خود بگويم؟
اگر به اسيد فسفريك يا هر قسمت ديگري از فروكتوز، دكستروز و اسيد فسفريك يا ساير داروها، غذاها يا مواد ديگر حساسيت داريد. در مورد آلرژي و علائمي كه در شما بوجود آمده به پزشك خود بگوييد.در مورد تمام داروهاي خود (تجويز شده يا OTC، محصولات طبيعي، ويتامين ها) و مشكلات سلامتي به پزشك و داروساز خود بگوييد. شما بايد اطمينان حاصل كنيد كه مصرف فروكتوز، دكستروز و اسيد فسفريك همراه با همه داروها و مشكلات سلامتي براي شما بي خطر است. بدون مشورت با پزشك، دوز دارو را شروع، متوقف يا تغيير ندهيد.

هنگام مصرف اسيد فسفريك برخي از مواردي كه بايد بدانم يا انجام دهم چيست؟
به تمام ارائه دهندگان خدمات پزشكي خود بگوييد كه اسيد فسفريك مصرف مي كنيد. كه اين شامل پزشكان، پرستاران، داروسازان و دندانپزشكان است.
اگر قند خون بالا (ديابت) داريد، بايد قند خون خود را كنترل كنيد.
مارك هاي مختلف اسيد فسفريك ممكن است براي استفاده در سنين مختلف كودكان باشد. قبل از دادن اسيد فسفريك به كودك با پزشك صحبت كنيد.
اگر باردار هستيد يا قصد باردار شدن داريد، به پزشك خود اطلاع دهيد. همچنين شما بايد در مورد مزايا و خطرات استفاده از اسيد فسفريك در دوران بارداري اطلاع داشته باشيد.
در صورت شيردهي به پزشك خود اطلاع دهيد. شما بايد در مورد هر گونه خطر براي كودك خود با پزشك مشورت كنيد.
خريد فسفريك اسيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۰:۰۹ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)

فوايد و مضرات پتاسيم هيدروكسيد

فوايد و مضرات پتاسيم هيدروكسيد در اين مقاله به طور خلاصه گفته شده است‌ هر چند فوايد اين ماده بيشتر از مضرات آن است. پتاسيم هيدروكسيد در بخش هاي توليدي، صنعتي، پزشكي و شيميايي كاربردهاي متفاوت دارد. صنايع از پتاسيم هيدروكسيد به عنوان يك محلول الكتروليتي براي باتري هاي آبكاري و قليايي استفاده مي كنند. آفت كش هاي حاوي پتاسيم در بين باغباناني كه مي خواهند از شر آفات خلاص شوند، به طور فزاينده اي محبوب شده است. در زمينه پزشكي از فوايد پتاسيم هيدروكسيد اين است كه در درمان زگيل گرفته تا آماده سازي هاي شيميايي استفاده مي شود. اين ماده به طور گسترده اي در صنايع غذايي به عنوان غلظت دهنده مواد غذايي، تثبيت كننده و كنترل كننده مواد غذايي كاربرد دارد. در ساخت و پردازش كاكائو، شكلات و مواردي كه از رنگ آميزي كارامل استفاده مي كنند، نقش اساسي دارد. خنثي كردن پتاسيم هيدروكسيد با موادي مانند اسيد سيتريك، كاربردهاي فراواني در پي دارد. از جمله  تركيب حاصل از آن در صنايع مختلف از صنايع غذايي و آشاميدني گرفته تا صنايع پزشكي و توليد محصولات كودك.

محصول فوق به صورت پودر جامد سفيد رنگ در بازار موجود مي باشد. اين ماده يكي از تركيباتي است كه مردم عام به آن خاكستر مي گويند. محلول پتاس مانند سود (NaOH) به شدت قليايي است اين محصول مي تواند با اسيد هاي متفاوت واكنش دهد و نمك هاي متفاوتي از پتاسيم به وجود آورد.

كاربردها و موارد استفاده

 


 

 

اين محصول در صنايع غذايي به طور مستقيم و به جهت حفظ كيفيت و كنترل PH استفاده مي شود،در صنايع آرايشي و بهداشتي از غلظت مناسب آن براي لايه برداري و از بين بردن موهاي زائد استفاده مي شود.در جانور شناسي براي تجزيه و از بين بردن بافت هاي نرم نمونه هاي جانوري استفاده مي شود

 

توليد هيدروكسيد پتاسيم نيز به روش كلرالكالي انجام مي شود با اين تفاوت كه ماده ي اوليه ي مورد الكتروليز به جاي سديم كلريد، KCl است. با الكتروليز محلول پتاسيم كلريد طبق واكنش زير مي توان به توليد صنعتي پتاس پرداخت:

پتاس

يكي از مهم ترين كاربرد هاي اين تركيب، استفاده از آن به عنوان كود شيميايي مي باشد. گياهان براي سالم بودن نياز به 3 ماده ي مغذي از جمله پتاس، نيتروژن و فسفر دارند، اين 3 ماده در خاك نسبت به ديگر عناصر ضروري جهت رشد گياه بسيار كم وجود دارند در نتيجه به صورت كودهايي به عنوان تغذيه كننده ي خاك براي رشد گياه به صورت تنها و يا هر سه با هم (كود مكمل يا NPK) مورد استفاده قرار مي گيرند.

مزاياي فروش هيدروكسيد پتاسيم صنعتي يا پتاسيم هيدروكسيد به عنوان كود در رشد و نمو گياه و سلامت انسان

  با توجه به آنكه كودهاي حاوي هيدروكسيد پتاسيم به نسبت ساير كودهاي موجود در بازار در دسترس تر و مقرون به صرفه تر مي باشد، استفاده از آن براي محصولاتي همچون ذرت، چغندر و ساير محصولات كشاورزي از اهميتي ويژه اي برخوردار مي باشد. از ديگر نكات قابل توجه اين ماده در كود ها تبديل آن به سولفات و نيترات پتاسيم مي باشد. درمواقعي كه يون كلر براي گياه مضر باشد، از اشكال مختلف كود هيدوركسيد پتاسيم از جمله سولفات پتاسيم و نيترات پتاسيم استفاده مي گردد.

استفاده از اين ماده در كودها باعث ورود پتاسيم به گياهان، برگ ها و ميوه هاي آنها مي گردد و با مصرف اين محصولات توسط انسان علاوه بر تامين نياز بدن انسان به پتاسيم، با دفع آن به طبيعت مجدداً پتاسيم به چرخه طبيعت بازگشت و مصرف مي گردد. وجود هيدروكسيد پتاسيم در كودها علاوه بر آنكه براي گياهان موثر واقع مي باشد، در بدن انسان نيز موجوب تنظيم ضربان قلب، اكسيژن رساني به مغز، كاهش فشار هاي روحي و قند خون نيز مي گردد. از ديگر منابع سرشار از پتاس مي توان به موز، اسفناج، تخمه آفتاب گردان و ساير مركبات اشاره كرد.

واكنش با مواد آلي

KOH مانند NaOH به عنوان يك منبع –OH  عمل ميكند كه به پيوند هاي قطبي هم در مواد معدني و هم در مواد

آلي حمله ميكند كه استرهاي آبي KOH صابون توليد ميكند؛

KOH + RCOOR’ → RCOOK + R’OH

R يك زنجيره بلند است كه اين محصول را صابون پتاسيم مي نامند، اين واكنش در تماس با چربي، سريعا به صابون و گليسرول تبديل مي شود

واكنش با مواد غير الي

KOH براي تكميل واكنش درمقابل اسيدها، به اكسيدها حمله مي كنند. به طور مثال KOH براي توليد بي كربنات با كربن دي اكسيد واكنش مي دهد.

خريد هيدروكسيد پتاسيم

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۴:۳۰ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)

كاربردهاي سيترات سديم در زندگي

كاربرد سيترات سديم در برنامه هاي غذايي و آشاميدني معمولاً به عنوان يك عامل بافر در تركيب با اسيد سيتريك به منظور كنترل دقيق pH مورد نياز، مورد استفاده قرار مي گيرد. اين ماده به عنوان يك افزودني غذايي كه برنامه اصلي آن براي تقويت طعم است. داراي عطر و طعم شور و ملايم تارت است. مي تواند به همراه اسيد سيتريك براي ساختن بافرهاي سازگار با بيولوژيك مورد استفاده قرار گيرد. همچنين از آن براي كمك به طعم ترش در نوشيدني هاي تجاري و نوشيدني آماده استفاده مي شود. به عنوان يك عامل نگهدارنده براي بهبود عملكرد آنتي اكسيدان ها و جلوگيري از خراب شدن غذاهايي مانند غذاهاي دريايي كاربرد دارد.

كاربرد غذايي سيترات سديم

سيترات سديم در نوشيدني ها به عنوان كاهش طعم ترش استفاده مي شود. افزودن اين محصول به مواد مي تواند باعث تغيير در شيريني محصولات شود و مقدار مصرف آن حدود 0.3٪ است. در ساخت سوربيت و بستني از سديم سيترات به عنوان امولسيفاير و تثبيت كننده به مقدار 0.2 تا 0.3 درصد استفاده مي شود.

اين محصول همچنين مي تواند به عنوان يك ماده جلوگيري كننده از اسيدهاي چرب در لبنيات، پنير فرآوري شده و محصولات ماهي و ماده اصلاح كننده شيريني براي غذاها مورد استفاده قرار گيرد. سيترات سديم همانطور كه در بالا توضيح داده شد، داراي بسياري از خواص عالي است، كه اين خواص آن را به يك محصول پر كاربرد تبديل مي كند. سيترات سديم غير سمي است، داراي خواص تنظيم كننده pH و پايداري خوبي است، بنابراين مي توان از آن در صنايع غذايي استفاده كرد.

سيترات سديم به عنوان يك افزودني غذايي استفاده مي شود و در صنايع غذايي كاربرد بسياري دارد. اين ماده عمدتا به عنوان ماده طعم دهنده، يك عامل بافر، يك امولسيفاير، يك تثبيت كننده و ماده نگهدارنده استفاده مي شود. علاوه بر اين، سديم سيترات با اسيد سيتريك سازگار است و از آن در انواع مرباها، مكمل هاي غذايي و مواد طعم دهنده براي ژله، آب ميوه، نوشيدني ها، نوشيدني هاي سرد، لبنيات و شيريني استفاده مي شود.

كاربرد سيترات سديم در پزشكي

كاهش اسيد ادرار

اسيد سيتريك و سديم سيترات هر دو عامل قليايي هستند كه باعث كاهش اسيد ادرار مي شوند. اسيد سيتريك و سديم سيترات بايد بعد از غذا مصرف شود تا از عوارض معده يا روده جلوگيري شود. هنگام مصرف اسيد سيتريك و سديم سيترات، مايعات زيادي بايد نوشيده شود.

جلوگيري از نقرس و سنگ كليه

از تركيب اسيد سيتريك و سديم سيترات براي جلوگيري از نقرس يا سنگ كليه يا اسيدوز متابوليك در افراد داراي مشكلات كليوي استفاده مي شود. سيترات سديم براي تسكين ناراحتي در عفونت هاي دستگاه ادراري مانند سيستيت( التهاب مثانه)، براي كاهش اسيدوز ديده شده در اسيدوز توبولي كليوي ديستال استفاده مي شود.

عامل ضد انعقاد خون

در سال ۱۹۱۴، پزشك بلژيكي آلبرت هاستين و پزشك و محقق آرژانتيني لوئيس آگوت با موفقيت از سديم سيترات به عنوان ضد انعقاد خون در انتقال خون استفاده كردند. امروزه همچنان در لوله هاي جمع آوري خون و براي حفظ خون در بانك هاي خون مورد استفاده قرار مي گيرد. يون سيترات با تشكيل مجتمع هاي سيترات كلسيم، يون هاي كلسيم را در خون جذب مي كند و مكانيسم لخته شدن خون را مختل مي كند.

سيترات سديم در داروسازي

سيترات سديم را مي توان در داروسازي براي كاهش سطح اسيديته در ادرار استفاده كرد. سيترات سديم همچنين قبل از بيهوشي عمومي براي جلوگيري از افزايش اسيد معده استفاده مي شود.

https://tv-xvision.nasrblog.ir/post-81045.html

سيترات سديم در محصولات آرايشي و بهداشتي

سيترات سديم ممكن است در انواع محصولات آرايشي از جمله محصولات كودك، آرايشي، رژ لب، محصولات حمام، صابون و مواد شوينده، رنگ مو و محصولات مراقبت از مو و پوست مورد استفاده قرار گيرد.

سيترات سديم در ديگر صنايع

سيترات سديم همچنين در محصولاتي مانند چسب، مواد شيميايي، كود، ساخت و ساز، جوهر، رنگ، روكش، كاغذ، پلاستيك، پليمر، پارچه، چرم استفاده مي شود.

سيترات سديم يك ماده چندكاره است. اين ماده در بيشتر محصولات و مواد با اسيد سيتريك مخلوط مي شود.

۱- در مواد غذايي به عنوان طعم دهنده و نگهدارنده استفاده مي شود.

۲- كاربرد سيترات سديم در پزشكي كاهش اسيد ادرار، جلوگيري از نقرس، سنگ كليه و عامل ضد انعقاد خون است.

۳- در لوازم آرايشي و بهداشتي به عنوان تقويت كننده و نگهدارنده استفاده مي شود.

۴- در پاك كننده ها و مواد شوينده به عنوان يك سورفكتانت مي توان از آن استفاده كرد.

۵- در صنعت از كاربردهاي آن مي توان به عنوان يك پاك كننده، نگهدارنده و بافر نام برد.

خريد سيترات سديم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۰:۴۰ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)

خريد انواع سوربيتول

خريد انواع سوربيتول كه به عنوان جايگزين مناسب شكر در توليد طيف وسيعي از محصولات خوراكي و دارويي شناخته مي شود، در اكثر صنايع و كارخانه هاي توليدي يك ضرورت به حساب مي آيد. اين ماده را مي توان نوعي كربوهيدرات با طعم شيرين دانست كه به رغم برخورداري از گلوكز و شيريني بيشتر در مقايسه با شكر، مقدار كالري كمتري دارد. سوربيتول كه نام ديگر آن الكل قند است به دو صورت مايع و يا پودر سفيد رنگ كريستالي در بازار ديده مي شود كه هريك براي مصارفي خاص، مورد استفاده قرار مي گيرند. بنابراين با توجه به اهميت تهيه اين ماده افزودني پركاربرد، در ادامه اين مطلب براي خريد انواع سوربيتول و برخي اطلاعات لازم در اين مورد، توضيحاتي ارائه خواهيم نمود.

فرآيند آبگيري اسمزي اغلب به­عنوان يك فرآيند مقدماتي در خشك كردن مواد غذايي توصيه مي شود. استفاده از قندهاي ساكارز و گلوكز موجب توليد محصولي با كيفيت تغذيه اي پايين تر مي گردد. در اين پژوهش، تأثير جايگزيني قندهاي رايج با قندهاي سوربيتول و فروكتوز كه كيفيت تغذيه اي بالاتري دارند، بر كارايي آبگيري اسمزي و خواص كيفي انگور شاهرودي خشك شده (كشمش) مطالعه شد.

سوربيتول در صنايع شيميايي

سوربيتول مي تواند به عنوان ماده پركننده و حجم دهنده ، مرطوب كننده و ضد يخ زدگي در خمير دندان مورد استفاده قرار گيرد و مقداري مناسب آن كه بايد اضافه شود بين 25 تا 30 درصد است. اين مي تواند به حفظ روانكاري ، بهتر شدن رنگ و طعم خمير دندان تا حدود زيادي كمك كند. در زمينه مواد آرايشي ، از آن به عنوان ماده ضد خشكي ( جايگزين گليسرول ) استفاده مي شود كه مي تواند كشش و روان كننده امولسيفاير ها را تقويت كند ، بنابراين براي نگهداري طولاني مدت مناسب است. سروبيتول و مواد شيميايي كه از آن به دست مي آيند ، اين مزيت را دارند كه خاصيت تحريك كنندگي كمي براي پوستي هستند و به همين خاطر در صنعت آرايشي به طور گسترده مورد استفاده قرار مي گيرد.

مهم ترين خواص سوربيتول

دو خاصيت اصلي كه موجب كاربرد گسترده و خريد انواع سوربيتول در صنايع خوراكي و دارويي شده است، از قرار زير مي باشد:

۱. خاصيت شيرين‌ كنندگي

اصلي ترين خاصيت سوربيتول شيرين‌ كنندگي آن است كه همانند قند يا شكر براي طعم بخشي به انواع محصولات خوراكي به كار برده مي شود.

۲. خاصيت ملين

يكي ديگر از خواص سوربيتول كه بيشتر در صنعت دارو و درمان داراي كاربرد مي باشد، ملين كنندگي و رساندن آب از ساير بافت ها به روده بزرگ است. اين خاصيت علاوه بر جلوگيري از يبوست، مانع از خشكي دهان نيز مي شود و از همين رو بخش عمده اي از خريد انواع سوربيتول با اين اهداف درماني صورت مي گيرد.

https://tv-xvision.nasrblog.ir/post-81044.html

 خواص شيميايي سوربيتول

سوربيتول طعم شيريني دارد. در مقايسه با ساكارز ، شيريني نسبي سوربيتول تقريباً 50٪ است. سوربيتول مي تواند به چندين شكل كريستالي با نقطه ذوب  هاي متفاوت از 89 تا 101 درجه سانتي گراد وجود داشته باشد. از نظر ظاهري سوربيتول پودر كريستالي سفيد و بي بو با طعم شيرين است. اين ماده مي تواند در آب (235 گرم در 100 گرم آب ، 25 درجه سانتيگراد) ، گليسيرين و پروپيلن گليكول حل شود. و در متانول ، اتانول ، اسيد استيك و محلول فنل و استاميد هم تا حدودي قابل حل شدن است اما در اكثر حلال هاي آلي تقريباً نامحلول است.

نگهداري و نكات ايمني

سوربيتول از نظر شيميايي نسبتاً بي اثر است و با اكثر مواد تحريك كننده سازگار است. در هوا ( در صورت وجود نداشتن كاتاليزور ) و در سرما ، اسيدهاي رقيق و در محيط هاي قليايي تا حدود زيادي پايدار است. سوربيتول در دماي بالا يا در حضور آمين ها يا تجزيه نمي شودو غير قابل اشتعال ، غير خورنده و غير تهاجمي است.

اگرچه سوربيتول در برابر تخمير توسط بسياري از ميكروارگانيسم ها مقاوم است ، يك ماده نگهدارنده بايد به محلول هاي سوربيتول اضافه شود . محلول هاي آن بهتر است در ظروف شيشه اي ، پلاستيكي ، آلومينيومي و فولاد ضد زنگ و دور از هوا در محيط هاي سرد نگهداري شوند.

خريد سوربيتول 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۳:۴۲ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)

چگونگي مصرف زانتان گام در پخت و پز

صمغ زانتان گام مثل ماده ژلاتين به عنوان دستورالعمل تثبيت كننده مورد استفاده قرار مي گيرد، در صورتي كه ژلاتين از منابع حيواني توليد مي شود. زانتان گام براي پخت و پز به خصوص افرادي كه آلژي دارند مورد استفاده قرار مي گيرد به ويژه اگر فردي مجبور باشد كه مواد غذايي مثل تخم مرغ و لبنيات را از رژيم غذايي خود محدود كند. گرما و حرارت زياد روي زانتان گام تاثير ندارد و مي توان به مقدار زياد هم در سس ها و آبميوه ها از آن استفاده كرد.

براي استفاده از اين صمغ در سس ها قبل از اضافه كردن زانتان گام آن را با مقداري روغن مخلوط مي كنند يعني قبل از اضافه كردن شير سويا يا برنج كه باعث مي شود سس طعم خوشمزه اي پيدا كند.

كاربري در سلامت انسان

داراي خواص مناسبي در سلامتي انسان است. از زانتان گام در كاهش سطح فشار خون استفاده مي شود به طوري كه حتي در برنج نيز استفاده گرديده و تاثير خود را مي گذارد. از كاربردهاي ديگر آن مي توان به كاهش كلسترول اشاره كرد به طوري كه در افرادي كه از آن به مدت زمان بيش از 1 ماه استفاده كرده اند مي تواند كلسترول را تا 10 درصد كاهش دهد.

از اين ماده در افرادي كه داراي خشكي دهان نيز مي باشد موثر است به طوري كه در برخي خمير دندان ها نيز از آن استفاده مي گردد و در مرطوب نگه داشتن دهان تاثير به سزايي دارد. زانتان گام قابليت ورود به روده را داشته و در متورم سازي غذا و در سلامت گوارش تاثير گذار مي باشد.

بيماري هايي موجود است كه بلع را مشكل ميسازد و باعث مي شود تا گلو و دهان فرد خشك و گردد، كه وجود زانتان گام كمك به سزايي در بلع كرده و موجب افزايش بزاق دهان مي گردد و غذا در دهان حجيم مي شود. از عمده فوايد ديگر آن مي توان به كمك در حركت مناسب غذا و جلوگيري از خفگي اشاره نمود.

كاربرد زانتان گام در محصولات مراقبت شخصي

همچنين صمغ زانتان گام در محصولات مراقبت شخصي و زيبايي هم كاربرد دارد. اين ماده باعث مي شود كه محصولات پر حجم شوند در صورتي كه به راحتي از جاي خود خارج مي شوند. زانتان گام باعث معلق شدن ذرات جامد در مايع مي شود و پايداري و مقاومت محصولات را تضمين مي كند. اين ماده هيچ مزيتي براي پوست و بدن ندارد و به منظور فوايد براي پوست در آن استفاده نمي شود و فقط به منظور غليظ شدن محصول مورد استفاده قرار مي گيرد.

در بيشتر فرمول هاي آرايشي از مقدار كمي از زانتان گام استفاده مي كنند. برخي از محصولات مراقبتي كه از اين صمغ در آن استفاده مي شود عبارت است از: خميردندان، كرم ها، لوسيون، شامپو و ...

فروش زانتان گام در آرايشي بهداشتي

اين ماده كاربردهاي بسياري در صنايع دارويي و بهداشتي داشته و از همين قابليت آن در توليد كرم، رنگ مو، لوسيون و خمير دندان استفاده مي شود.

https://tv-xvision.nasrblog.ir/post-81042.html

مزاياي استفاده از زانتان گام

دانشمندان طي مطالعاتي به اين نتيجه رسيده اند كه استفاده از صمغ زانتان در دوزهاي بالا باعث كم كردن قند خون مي شود. معمولا مايعات در معده و روده كوچك تبديل به ماده اي چسبنده مي شود. اين مراحل باعث مي شود كه غذا در معده ديرتر هضم شود و سرعت ورود شكر به خون را كم تر مي كند و همين باعث مي شود كه قند خون كاهش پيدا كند.

كلسترول پايين: بر روي 5 نفر آزمايشي انجام شد كه 10 بار در روز در طول 23 روز مقدار معيني از اين مواد را استفاده كردند. آزمايش خوني كه بعدها از اين افراد گرفتند نشان داد كه كلسترول خون آن كاهش پيدا كرد.

كاهش وزن: ثابت شده است كه اكثر افراد بعد از اين كه اين مواد را مصرف مي كنند احساس سيري مي كنند. اين احساس سيري در طول زمان باعث كاهش وزن مي شود چون غذا در معده تان ديرتر هضم مي شود.

جايگزين بزاق: افرادي كه بيماري خشكي دهان دارند مي توانند از اين ماده به عنوان جايگزين بزاق دهان استفاده كنند، اما مطالعاتي كه در اين مورد انجام شده نتايج مختلفي را نشان مي دهد.

خريد زانتان گام


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۶:۴۰ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)

ويژگي‌هاي دو اتيل هگزانول

۲-اتيل هگزانول (۲EH) كه اوكتانول نيز ناميده مي‌شود، يك نوع الكل بالاتر از ۸ كربن است كه به صورت مايع قهوه‌اي تيره با بوي معطر ظاهر مي‌شود. ۲-اتيل هگزانول يك تركيب آلي است كه نام خود را از الكل اصلي معروف به هگزان-اول با يك گروه اتيل در موقعيت دو گرفته است.

اين ماده به طور مترادف به عنوان ۲-اتيل-۱-هگزانول يا xi-2-اتيل-۱-هگزانول شناخته مي‌شود. داراي فرمول مولكولي C۸H۱۸O است و معمولاً به صورت ۲-EH يا ۲EH مخفف مي‌شود. اين ماده شيميايي به طور طبيعي در ذرت، روغن زيتون، تنباكو، چاي، زغال اخته و نوشيدني‌هاي الكلي يافت مي‌شود.

ميانگين وزن مولكولي اين تركيب تقريباً ۱۳۰.۲۳ گرم در مول است. ۲-اتيل هگزانول به دسته‌اي از تركيبات آلي معروف به الكل‌هاي چرب تعلق دارد و يك مايع بي‌رنگ است كه در آب كمتر محلول است اما در اكثر حلال‌هاي آلي محلول است.

۲-اتيل هگزانول در دماي ۷۶- درجه سانتي‌گراد ذوب مي‌شود و بين ۱۸۳-۱۸۵ درجه سانتي‌گراد مي‌جوشد. اين ماده شيمايي با اكسيدان‌ها و بازهاي قوي واكنش شديدي نشان مي‌دهد در حالي كه به راحتي استرهايي با اسيدهاي مختلف تشكيل مي‌دهد. اين ماده هنگامي كه گرم يا سوزانده مي‌شود، با انتشار دود و گازهاي سخت تجزيه مي‌شود. اين نوع الكل يك حلال كم فرار است و گرماي احتراق -۱۲۶۳.۸۱ كيلوكالري در مول در ۲۵ درجه سانتي‌گراد دارد در حالي كه گرماي تبخير در نقطه جوش حدود ۱۰.۸ كيلوكالري در مول است.

كاربرد ها دو اتيل هگزانول

 
طبق تحقيقات انجام شده در حدود 78 درصد مصارف اين ماده در شيمي براي پلاستيك هاي وينيل مورد استفاده قرار مي گيرد.

در واكنش با فتاليك انيدريد محصول بيس ( 2 اتيل هگزيل) فتالات (DOP, DEHP) حاصل مي شود.

اين ماده در واكنش با آديپيك اسيد محصول بيس ( 2 اتيل هگزيل ) آديپات را به وجود مي آورد

علاوه بر اين در فرايند استري شدن با آكريليك اسيد 2 اتيل هگزيل آكريلات ساخته مي شود كه در ساخت چسب و رنگ مورد استفاده قرار مي گيرد.

از آنجايي كه اين تركيب به راحتي مواد آلي را در خود حل مي كند به عنوان يك حلال با فراريت كم ، شناخته مي شود.

محصول فوق به عنوان يك افزودني به سوخت ديزلي براي كاهش گاز هاي گلخانه اي نيز اضافه مي گردد.

در فرمولاسيون هاي آبي به عنوان ضد فوم در نساجي و ساخت كاغذ نيز مورد استفاده قرار مي گيرد.

https://tv-xvision.nasrblog.ir/post-81040.html

مصارف صنعتي

1- مورد استفاده در صنعت چسب و مواد شيميايي مهر و موم

2- مي توان از اين تركيب در جهت بازدارندگي از خوردگي استفاده نمود.

3-  در سوخت ها و افزودني هاي سوختي

4- قابل استفاده در افزودني هاي رنگي و مواد پوششي

5- به عنوان حلال

6- مصالح ساختماني

وضعيت بازار و خريد دو اتيل هگزانول

بزرگ‌ترين بازار ۲-اتيل هگزانول پلاستيك كننده ديوكتيل فتالات (DOP) است كه در توليد محصولات پلي وينيل كلرايد (PVC) استفاده مي‌شود. مسئله‌اي كه براي توليدكنندگان ۲-EH وجود دارد اين است كه DOP توسط سلامتي و نگراني‌هاي زيست‌محيطي ممنوع شده است.

در نتيجه، توليدكنندگان در حال توسعه پلاستيك كننده‌هاي جايگزين هستند. به عنوان مثال، BASF از ۲-EH به ۲-پروپيل هپتانول (۲-PH) تبديل شده و يك پلاستيك‌ساز به نام دي كربوكسيلات دي ايزونونيل سيكلوهگزان (DINCH) براي استفاده در كاربردهاي حساس كه قرار گرفتن در معرض مسموميت‌هاي سمي و قرار گرفتن در معرض نگراني است، توليد مي‌كند. DINCH براي استفاده در كاربردهاي تماس با مواد غذايي، لوله‌ها و مواد درزگير از سازمان ايمني غذايي اروپا تأييديه دريافت كرده است. سيترات‌ها يا استرهاي اسيد سيتريك نيز به عنوان نرم‌كننده محصولات PVC استفاده مي‌شوند.

خريد دو اتيل هگزانول


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۹:۲۱ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)

ميزان و نحوه مصرف كود اسيد بوريك (بوراكس)

كود اسيد بوريك، ماده اي جامد است كه هنگام استفاده بايد در آب حل شده و روي گياهان و خاك آن ها پاشيده شود. براي اسيد پاشي، از 25 گرم كود اوايل بهار كه جوانه ها متورم شده اند استفاده كنيد. همچنين تركيب 2 الي 5 گرم اسيد بوريك در هزار سي سي آب يا يك قاشق چايخوري در يك ليتر آب براي كوددهي استفاده مي شود. يكي از متداول ترين روش هاي مصرف اين كود، پخش سطحي آن روي خاك قبل از كاشت گياهان بوده و ميزان مصرف اين ماده نيز به عوامل زير بستگي دارد:

نوع و گونه گياهي؛

نوع عمليات؛

خاك ورزي؛

بارندگي؛

مقدار آهك؛

مقدار مواد آلي موجود در خاك

استفاده از اين ماده با غلظت دو در هزار نيز به صورت محلول پاشي در باغ هاي ميوه قبل از بيدار شدن جوانه هاي درختان مفيد و توصيه شده است. توجه داشته باشيد خاك هاي سبكي كه حاوي بور هستند، به آساني با بارندگي و آبياري از بين رفته و از دسترس گياهان خارج مي شوند. همچنين در خاك هاي قليايي نيز ميزان جذب اين ماده كاهش مي يابد. در اين صورت بهتر است از آن پس از بارندگي نيز استفاده كنيد.

https://tv-xvision.nasrblog.ir/post-81039.html

بوراكس از كجا بخريم و تهيه كنيم؟

توجه نماييد كه شما مي توانيد اين ماده را با بهترين كيفيت و قيمت از ما را تهيه نماييد. فروش اين ماده حداقل به صورت يك كيسه مي باشد.

با اين حال اگر شما مي خواهيد مقادير كمتري از اين ماده را تهيه نماييد مي توانيد به عطاري ها، داروخانه ها و يا فروشگاه هاي فعال در زمينه ي فروش مواد تميز كننده مراجعه نماييد.

احتياط هاي لازم در مصرف كود اسيد بوريك (بوراكس)

بهتر است كود اسيد بوريك به همراه سولفات منگنز و سولفات منيزيم استفاده شود؛ زيرا تعداد گل ها و دوام گل هاي بريده شده را افزايش مي دهد. توصيه مي شود موادي مانند بوراكس ( NaO2H7O4B2 )، تترايدات سديم و اسيد بوريك را با يكديگر تركيب كرده و براي اسيد پاشي روي گياهان استفاده كنيد. محلول پاشي كود اسيد بوريك روي درخت سيب، عملكرد و گلدهي آن را 12 درصد كاهش مي دهد. همچنين اغلب مقادير زير 25 ميلي گرم در كيلوگرم بور در ماده خشك گياهي دليل كمبود و سطوح بيشتر از 200 ميلي گرم در كيلوگرم دليل مسموميت گياهان به اين عنصر است. بنابراين توصيه مي شود هنگام استفاده از اين ماده دقت لازم را به عمل آوريد. هنگامي كه گياهان شما دچار مسموميت به اين ماده شدند، از اسيد نيتريك براي از بين بردن بور اضافي مزارع و خاك باغات استفاده كنيد. براي تشخيص مسموميت گياهان توسط بور، به برگ هاي جوان انتخابي و بافت ميوه ها توجه شود. قبل از مصرف كود اسيد بوريك (بوراكس) حتما از دستكش و ماسك استفاده كنيد كه آسيبي نديده و دچار مسموميت نشويد. همچنين بهتر است اين ماده را دور از دسترس كودكان قرار داده و پيش از مصرف به دستورالعمل روي بسته دقت كنيد.

خريد بوراكس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۳:۰۶ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)

كاربرد آب اكسيژنه در پزشكي

هدف ترميم زخم هايي كه به دليل عمل جراحي ايجاد شده اند با مراقبت هاي پيش و پس از عمل جراحي يا تروما ارتباط نزديكي دارد. امروزه بر سر انتخاب روش درمان در زخم ها اختلاف وجود دارد. اين اختلاف به ويژه در مورد استفاده موضعي تركيبات مورد استفاده وجود دارد. اگر بخواهيم اثربخشي تتراسايكلين و آب اكسيژنه موضعي در ترميم زخم هاي تروماتيك صورت را مورد بررسي قرار دهيم بايد بگوييم كه روش بررسي اين مطالعه يك كارآزمايي باليني تصادفي بايد باشد.

اين كارآزمايي بر روي 76 نفر از بيماران داراي زخم درناحيه صورت انجام گرفته. بيماران با روش تصادفي به دو گروه تقسيم شدند، در گروه اول از تجويز موضعي محلول پراكسيد هيدروژن 2% و گروه دوم به مدت 5 روز تحت درمان با پماد استريل تتراسايكلين 1% قرار گرفتند. در چهارمين روز پس از ترميم، روند بهبود زخم با توجه به الگوي طراحي شده اي مورد بررسي قرار گرفت. يافته ها دو گروه تتراسايكلين و آب اكسيژنه از نظر فاصله لبه هاي زخم از يكديگر ، اريتم و پاره شدگي اختلاف معني داري را نشان ندادند.نتيجه گيري بدين صورت است كه با توجه به نتايج به نظر مي رسد كه اثر بخشي تتراسايكلين موضعي و پراكسيد هيدروژن بر تسريع روند بهبود زخم هاي تروماتيك صورت اختلاف آماري معني داري با هم ندارند.

 https://tv-xvision.nasrblog.ir/post-81038.html

درخشندگي موها

بسياري از محصولات مراقبت از موها حاوي آب اكسيژنه هستند. شما هم مي‌توانيد در منزل محلولي آماده كنيد كه به درخشندگي موها كمك كند. ۵۰٪ آب اكسيژنه ۳٪ را با اين مقدار آب مخلوط كرده و آن را در اسپري بريزيد. آن را روي موهاي خيس بپاشيد و و مانند معمول شانه بزنيد. درخشندگي موها به تدريج ديده مي‌شود. مقدار بيش از حد استفاده نكنيد زيرا ممكن است تأثير نه چندان مطلوبي داشته باشد

هيدروژن پراكسيد يا آب‌اكسيژنه (H۲O۲) يك اكسنده متداول است كه به عنوان سفيدكننده استفاده مي‌شود. آب اكسيژنه براي حذف مواد آلي و معدني كه موجب فاسد شدن آب استخر مي‌شوند بكار مي‌رود. هيدروژن پراكسيد ساده‌ترين پراكسيد است (پراكسيدها تركيباتي هستند كه داراي يك پيوند يگانه اكسيژن-اكسيژن هستند). آب اكسيژنه خالص H2O۲ يك مايع نارواني است كه كمي آبي رنگ مي‌باشد و با زحمت زياد مي‌توان آن را تهيه نمود. آب اكسيژنه‌اي كه در داروخانه‌ها به اسم آب اكسيژنه رقيق فروخته مي‌شود محلولي است از آب اكسيژنه در آب كه %۳ آن آب اكسيژنه است، مانند آب بي‌رنگ و بي‌بو است، مزه تلخي دارد و كمي اسيدي است. اين مايع اكسيدكننده‌اي قوي است.

تجزيه اين ماده باعث ايجاد راديكالهاي OH مي‌شود كه بيش از چند ثانيه در دسترس نمي‌باشند و در اين مدت با خاصيت شديد اكسيدكنندگي خود، مواد آلي و معدني را اكسيد مي‌كند.

در ***هاي اريتزون ۳۶% آب اكسيژنه به ۶۴% اوره متصل است و چون اين ***ها را در دهان قرار دهند، اكسيژن مي‌دهد. پس هم ميكروبهاي دهان را مي‌كشد و هم دندانها را سفيد مي‌نمايد.آب اكسيژن رقيق را براي قرقره كردن هم بكار مي‌برند همچنين لكه شراب قرمز و خون و قهوه و غيره را هم مي‌توان بوسيله آب اكسيژنه پاك نمود. بسياري از خمير دندانها و ساير اجسامي كه براي پاك كردن دندانها بكار مي‌رود در موقع استعمال توليد آب اكسيژنه مي‌كنند و اكسيژن اين آب اكسيژنه دندان را سفيد مي‌نمايد.

خريد آب اكسيژنه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۱:۱۰ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)

اسيد سيتريك در نوشابه

شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد اسيد سيتريك در نوشابه مورد استفاده قرار مي گيرد. اسيد سيتريك يا همان جوهر ليمو، اسيدي ضعيف و ترش مزه است كه در صنايع غذايي كاربردهاي فراواني دارد. اين ماده به عنوان تنظيم كننده PH در طيف گسترده اي از مواد غذايي و از جمله نوشيدني ها گازدار و نوشابه مصرف مي شود.

طعم دلپذيري هم كه در اين نوشيدني ها وجود دارد، تا حدي به اسيد سيتريك وابسته است. با مطلع شدن از اين موضوع كه با خوردن نوشابه در واقع اسيد سيتريك را وارد بدن خود مي كنيم، اين سوال مطرح مي شود كه اسيد سيتريك در نوشابه مزايا و معايب خاصي دارد؟ آيا مضراتي كه از نوشابه مي شناسيم به علت وجود اسيد سيتريك در آن است؟ پاسخ اين پرسش ها را در ادامه دريافت مي كنيد.

اسيد سيتريك براي گياه

كاربرد اسيد سيتريك در كشاورزي تنها به بهبود كيفيت خاك محدود نمي شود و گياهان هم از اين ماده سود مي برند. اسيد سيتريك براي گياه مانند يك قارچ كش عمل مي كند و مانع از وارد شدن آسيب ناشي از اين آفت به گياهان و محصولات آنها مي شود. به كمك اسيد سيتريك مقاومت گياه در برابر آفت هاي قارچي افزايش پيدا كرده و سلامت محصول حفظ مي شود.

هم چنين در مزارعي كه احتمال حمله قورباغه ها وجود دارد، از اسيد سيتريك براي گياه و محافظت از محصول آن استفاده مي شود. اين ماده مي تواند بدون وارد كردن صدمه به برگ و بافت گياه، اثرات مضر حضور قورباغه ها و سم هاي ناشي از آنها را از گياه دور كند.

https://tv-xvision.nasrblog.ir/post-81037.html

خريد اسيد سيتريك

اگر به دنبال خريد اسيد سيتريك براي مصارف كشاورزي مدرن خود هستيد، تهيه آن از معتبر ترين مراجع را به شما توصيه مي كنيم. زيرا هم كيفيت محصول به شدت حائز اهميت است و هم نحوه استفاده از آن براي كشاورزي، در كيفيت محصول و سلامت گياه موثر است.

مضرات اسيد سيتريك در نوشابه

گفته شد كه اسيد سيتريك در نوشابه مورد استفاده قرار مي گيرد. اما آيا اين بهره برداري از اسيد سيتريك براي سلامت ما مضر است؟ در پاسخ به اين سوال كه مضرات اسيد سيتريك در نوشابه چيست؟ بايد گفت كه اين ماده مي تواند در صورت مصرف هميشگي باعث وارد شدن آسيب به ميناي دندان ها شود و پوسيدگي را به همراه داشته باشد.


هم چنين افرادي كه به صورت دائمي از نوشابه استفاده مي كنند، بيش از ديگران در معرض تحريكات گوارشي هستند. علت اين مساله هم حضور اسيد سيتريك در نوشابه مي باشد. البته نوشيدني هايي نظير نوشابه به علت دارا بودن قند بالا، به طور كلي براي سلامتي مضر هستند، اما در اين قسمت تنها به بررسي مضرات اسيد سيتريك در نوشابه پرداخته شده است.

بايد اشاره كرد كه مصرف هميشگي اين ماده مي تواند براي سلامتي دهان و دندان و هم چنين اندام هاي گوارشي مضر باشد.

خريد اسيد سيتريك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۵:۲۳ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)

خريد بوريك اسيد

اسيد بوريك چيست؟ ماده اي است كه بصورت طبيعي در بسياري از مواد غذايي يافت مي شود. اين تركيب يك هيدرات اسيدي ضعيف از بوريك اكسيد است كه اولين بار ويلهلم همبرگ آن را از واكنش بوراكس با اسيدهاي معدني تهيه كرد. اسيد مذكور اغلب به عنوان ضدعفوني كننده، حشره كش،در كشاورزي،توليد مهاركننده آتش و به عنوان ماده اوليه درتوليد بسياري از تركيبات شيميايي استفاده مي شود.

ويژگي هاي شيميايي اسيد بوريك

حلاليت در آب وابسته به دما، غلظت و pH است.

ضد عفوني كننده و گند زدا

در گروه اسيد لوئيس قرار مي گيرد.

ساختار اسيد بوريك يا اسيد ارتوبوريك

اين اسيد تك بازي بوده و پيوند ميان مولكول ها موجب مي شود كه در حالت جامد به شكل لايه هاي موازي در بيايد.

روش تهيه اسيد بوريك

دو روش كلي براي تهيه اين اسيد وجود دارد:

اين واكنش در واقع همان واكنشي است كه ويلهم براي توليد ارتوبوريك اسيد استفاده كرد. در اين روش از واكنش بوراكس با اسيدهاي معدني مانند هيدروكلريك استفاده مي شود تا تحت شرايط خاصي بوريك اسيد توليد شود.

https://tv-xvision.nasrblog.ir/post-81036.html

Na2B4O7·10H2O + 2 HCl → 4 H3BO3 + 2 NaCl + 5 H2O

در روش دوم اين تركيب به عنوان محصول جانبي از هيدروليز بورون تري هاليد ها و دي بوران ها تهيه مي شود.

B2H6 + 6 H2O → 2 H3BO3 + 6 H2

BX3 + 3 H2O → H3BO3 + 3 HX        (X = Cl, Br, I)

توليد اسيد بوريك با استفاده از بوراكس و اسيد سولفوريك

بوراكس سديم را در مخزن ريخته و سولفوريك اسيد را به آن مي افزايند تا جايي كه محلول اسيدي شود و (pH) آن كم تر شود، در اين مرحله محلول اشباع بوراكس يا اورتو بورات تشكيل مي شود. محلول داغ در خلا متبلور و سردشده سپس كريستال هاي متا بوريك اسيد (بوريك اسيد) به وجود مي آيند. براي به دست آوردن اسيد بوريك در اين جا كريستال ها را از محلول جدا كرده و محلول را براي به دست آوردن سولفات سديم سرد مي كنند. براي به دست آوردن اسيد بوريك خالص بايد اسيد بوريك خام توليد شده با آب داغ متبلور شود.

آزمايش بوريك اسيد

يكي از آزمايش هاي مهم در آزمايشگاه ها آزمايش توليد اسيد بوريك از بوراكس است. براي اين كار ابتدا  مقدار دوازده گرم بوراكس را در 25 ميلي ليتر آب مقطر گرم حل مي كنند. محلول تهبه شده را با هيدروكلريك اسيد 25% خنثي كرده و مي گذارند محلول به آرامي خنك شود. پس از تشكيل بلور، بلور را با قيف بوخنر صاف مي كنند. در نهايت اسيد بوريك توليد شده روي كاغذ صافي ريخته و مي گذارند خشك شود. درصد بور در بوريك اسيد حدود 18% محاسبه شده است.

خريد اسيد بوريك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۵:۴۹ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)