تعمیر تلویزیون ایکس ویژن تعمیر تلویزیون ایکس ویژن .

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

آنچه باید درباره اکریلیک اسید بدانیم؟

اکریلیک اسید با فرمول شیمیایی C3H4O2 مایعی خورنده، بی رنگ، و دارای بویی تند و زننده است.این ماده قابلیت حل شدن در آب،الکل،اتر،بنزن،کلروفرم و استون را دارد.این ماده به حرارت و نور مستقیم خورشید حساس است و در دمای 68 درجه سانتی گراد در مجاورت هوای آزاد آتش می گیرد.این ماده در برخورد با بیشتر فلزات مانند مس،آهن،برنج و نقره بسیار خورنده است و برای ذخیره و نگهداری آن عموما از مخازن فولاد ضد زنگ استفاده می شود. این مایع بهتر است که در دمای بین 15 تا 25 درجه سانتی گراد نگهداری می شود.

استیک اسید چیست؟

این ماده بسیار ناپایدار است و به شدت تمایل به فرآیند پلیمراسیون دارد. اصلی ترین کاربرد اسید اکریلیک در تولید اکریلیک استرها و رزین اکریلیک است که در ساخت چسب و روکش استفاده می شود.این ماده همچنین در تولید مواد شیمیایی روغنی، واسطه های پاک کننده و پلیمرهای اسید اکریلیک جاذب آب استفاده می شود.این ماده ،مونومر تشکیل دهنده پلی اکریلیک اسید و پلی متااکریلیک اسید است.و از دیگر کاربردهای اکریلیک اسید ،استفاده از آن در حلال های پلیمری جهت تولید رنگ اکریلیک و  پوشش دهنده ها است.

خصوصیات شیمیایی

آکریلیک اسید با آب، الکل، اتر، بنزن، کلرفرم و استون مخلوط می‌شود. این ماده در مجاورت اکسیژن سریعاً تبدیل به بسپار می‌شود. اگر آکریلیک اسید در دمای اتاق قرار بگیرد، ممکن است بسپارش گرمازا موجب انفجار آن شود زیرا به نور خورشید و گرما حساس است. این ماده معمولاً به‌صورت تک‌پار بازدارنده عرضه می‌شود (که با ۲۰۰ میلی‌گرم بر لیتر هیدروکینون مونو متیل اتر بازدارنده شده)، اما از آنجایی‌که نقطۀ انجماد آن نسبتاً بالا است، تا حدودی به حالت جامد در می‌آید و در این حالت (و حالت تبخیر) مادۀ بازدارندۀ خود را از دست می‌دهد. حتی بدون مادۀ بازدارنده نیز می‌توان آن را به‌طور ایمن زیر دمای ذوب نگهداری کرد، اما اگر چنین ماده‌ای در دمای محیطی قرار بگیرد، به‌صورت گرمازا تبدیل به بسپار می‌شود و ممکن است منفجر شود.

اگر آکریلیک اسید در معرض گرما و یا شعلۀ آتش قرار بگیرد، خطر آتش‌سوزی به همراه خواهد داشت. آکریلیک اسید با اکسنده‌های قوی، بازهای قوی، قلیاهای قوی و نیتروژن خالص سازگاری ندارد. اگر با آمین‌ها، آمونیاک، اولئوم، کلروسولفونیک اسید، نمک آهن، پراکسید تماس پیدا کند، ممکن است تبدیل به بسپار شود (و گاهی با انفجار همراه است). همچنین ممکن است باعث زنگ‌زدن آهن و فولاد شود.

خطرات اکریلیک اسید

از خطرات اکریلیک اسید سوختگی، خوردگی، خارش و سوزش پوست، چشم و مجاری تنفسی است.ریختن این ماده در چشم می تواند منجر به آسیب جدی به چشم شود و عموما این اسیب ها برگشت ناپذیر است. قرار گرفتن در معرض این ماده موجب ایجاد سرفه،خس خس، تنگی نفس، سردرد، حالت تهوع و استفراغ می شود.ارتباط مستقیم مقدار کمی با  پوست موجب سوختگی و ایجاد جوش در آینده در آن موضع می شود. قورت دادن این مایع منجر به سوختگی دهان،حلق،معده،پایین آمدن فشار خون،خفگی و حتی مرگ می شود.

خرید اسیداکریلیک


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۸:۴۳ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)