تعمیر تلویزیون ایکس ویژن تعمیر تلویزیون ایکس ویژن .

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

خرید بوریک اسید

اسید بوریک چیست؟ ماده ای است که بصورت طبیعی در بسیاری از مواد غذایی یافت می شود. این ترکیب یک هیدرات اسیدی ضعیف از بوریک اکسید است که اولین بار ویلهلم همبرگ آن را از واکنش بوراکس با اسیدهای معدنی تهیه کرد. اسید مذکور اغلب به عنوان ضدعفونی کننده، حشره کش،در کشاورزی،تولید مهارکننده آتش و به عنوان ماده اولیه درتولید بسیاری از ترکیبات شیمیایی استفاده می شود.

ویژگی های شیمیایی اسید بوریک

حلالیت در آب وابسته به دما، غلظت و pH است.

ضد عفونی کننده و گند زدا

در گروه اسید لوئیس قرار می گیرد.

ساختار اسید بوریک یا اسید ارتوبوریک

این اسید تک بازی بوده و پیوند میان مولکول ها موجب می شود که در حالت جامد به شکل لایه های موازی در بیاید.

روش تهیه اسید بوریک

دو روش کلی برای تهیه این اسید وجود دارد:

این واکنش در واقع همان واکنشی است که ویلهم برای تولید ارتوبوریک اسید استفاده کرد. در این روش از واکنش بوراکس با اسیدهای معدنی مانند هیدروکلریک استفاده می شود تا تحت شرایط خاصی بوریک اسید تولید شود.

https://tv-xvision.nasrblog.ir/post-81036.html

Na2B4O7·10H2O + 2 HCl → 4 H3BO3 + 2 NaCl + 5 H2O

در روش دوم این ترکیب به عنوان محصول جانبی از هیدرولیز بورون تری هالید ها و دی بوران ها تهیه می شود.

B2H6 + 6 H2O → 2 H3BO3 + 6 H2

BX3 + 3 H2O → H3BO3 + 3 HX        (X = Cl, Br, I)

تولید اسید بوریک با استفاده از بوراکس و اسید سولفوریک

بوراکس سدیم را در مخزن ریخته و سولفوریک اسید را به آن می افزایند تا جایی که محلول اسیدی شود و (pH) آن کم تر شود، در این مرحله محلول اشباع بوراکس یا اورتو بورات تشکیل می شود. محلول داغ در خلا متبلور و سردشده سپس کریستال های متا بوریک اسید (بوریک اسید) به وجود می آیند. برای به دست آوردن اسید بوریک در این جا کریستال ها را از محلول جدا کرده و محلول را برای به دست آوردن سولفات سدیم سرد می کنند. برای به دست آوردن اسید بوریک خالص باید اسید بوریک خام تولید شده با آب داغ متبلور شود.

آزمایش بوریک اسید

یکی از آزمایش های مهم در آزمایشگاه ها آزمایش تولید اسید بوریک از بوراکس است. برای این کار ابتدا  مقدار دوازده گرم بوراکس را در 25 میلی لیتر آب مقطر گرم حل می کنند. محلول تهبه شده را با هیدروکلریک اسید 25% خنثی کرده و می گذارند محلول به آرامی خنک شود. پس از تشکیل بلور، بلور را با قیف بوخنر صاف می کنند. در نهایت اسید بوریک تولید شده روی کاغذ صافی ریخته و می گذارند خشک شود. درصد بور در بوریک اسید حدود 18% محاسبه شده است.

خرید اسید بوریک


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۵:۴۹ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)