تعمير تلويزيون ايكس ويژن تعمير تلويزيون ايكس ويژن .

تعمير تلويزيون ايكس ويژن

آنچه بايد درباره اكريليك اسيد بدانيم؟

اكريليك اسيد با فرمول شيميايي C3H4O2 مايعي خورنده، بي رنگ، و داراي بويي تند و زننده است.اين ماده قابليت حل شدن در آب،الكل،اتر،بنزن،كلروفرم و استون را دارد.اين ماده به حرارت و نور مستقيم خورشيد حساس است و در دماي 68 درجه سانتي گراد در مجاورت هواي آزاد آتش مي گيرد.اين ماده در برخورد با بيشتر فلزات مانند مس،آهن،برنج و نقره بسيار خورنده است و براي ذخيره و نگهداري آن عموما از مخازن فولاد ضد زنگ استفاده مي شود. اين مايع بهتر است كه در دماي بين 15 تا 25 درجه سانتي گراد نگهداري مي شود.

استيك اسيد چيست؟

اين ماده بسيار ناپايدار است و به شدت تمايل به فرآيند پليمراسيون دارد. اصلي ترين كاربرد اسيد اكريليك در توليد اكريليك استرها و رزين اكريليك است كه در ساخت چسب و روكش استفاده مي شود.اين ماده همچنين در توليد مواد شيميايي روغني، واسطه هاي پاك كننده و پليمرهاي اسيد اكريليك جاذب آب استفاده مي شود.اين ماده ،مونومر تشكيل دهنده پلي اكريليك اسيد و پلي متااكريليك اسيد است.و از ديگر كاربردهاي اكريليك اسيد ،استفاده از آن در حلال هاي پليمري جهت توليد رنگ اكريليك و  پوشش دهنده ها است.

خصوصيات شيميايي

آكريليك اسيد با آب، الكل، اتر، بنزن، كلرفرم و استون مخلوط مي‌شود. اين ماده در مجاورت اكسيژن سريعاً تبديل به بسپار مي‌شود. اگر آكريليك اسيد در دماي اتاق قرار بگيرد، ممكن است بسپارش گرمازا موجب انفجار آن شود زيرا به نور خورشيد و گرما حساس است. اين ماده معمولاً به‌صورت تك‌پار بازدارنده عرضه مي‌شود (كه با ۲۰۰ ميلي‌گرم بر ليتر هيدروكينون مونو متيل اتر بازدارنده شده)، اما از آنجايي‌كه نقطۀ انجماد آن نسبتاً بالا است، تا حدودي به حالت جامد در مي‌آيد و در اين حالت (و حالت تبخير) مادۀ بازدارندۀ خود را از دست مي‌دهد. حتي بدون مادۀ بازدارنده نيز مي‌توان آن را به‌طور ايمن زير دماي ذوب نگهداري كرد، اما اگر چنين ماده‌اي در دماي محيطي قرار بگيرد، به‌صورت گرمازا تبديل به بسپار مي‌شود و ممكن است منفجر شود.

اگر آكريليك اسيد در معرض گرما و يا شعلۀ آتش قرار بگيرد، خطر آتش‌سوزي به همراه خواهد داشت. آكريليك اسيد با اكسنده‌هاي قوي، بازهاي قوي، قلياهاي قوي و نيتروژن خالص سازگاري ندارد. اگر با آمين‌ها، آمونياك، اولئوم، كلروسولفونيك اسيد، نمك آهن، پراكسيد تماس پيدا كند، ممكن است تبديل به بسپار شود (و گاهي با انفجار همراه است). همچنين ممكن است باعث زنگ‌زدن آهن و فولاد شود.

خطرات اكريليك اسيد

از خطرات اكريليك اسيد سوختگي، خوردگي، خارش و سوزش پوست، چشم و مجاري تنفسي است.ريختن اين ماده در چشم مي تواند منجر به آسيب جدي به چشم شود و عموما اين اسيب ها برگشت ناپذير است. قرار گرفتن در معرض اين ماده موجب ايجاد سرفه،خس خس، تنگي نفس، سردرد، حالت تهوع و استفراغ مي شود.ارتباط مستقيم مقدار كمي با  پوست موجب سوختگي و ايجاد جوش در آينده در آن موضع مي شود. قورت دادن اين مايع منجر به سوختگي دهان،حلق،معده،پايين آمدن فشار خون،خفگي و حتي مرگ مي شود.

خريد اسيداكريليك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۸:۴۳ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)

استيك اسيد چيست؟

استيك اسيد يكي از قديمي ترين ماده هايي است كه بشر كشف كرده زيرا در دوران باستان انسان ها هنگام تهيه شراب از فرايند تخمير به وجود سركه پي برده بودند.

فيلسوف يوناني تئوفاراستوس در قرن 3 پيش از ميلاد واكنش بين كربنات سرب و زاج هاي سبز ايجاده از نمك هاي مس و ستات مس را توسط واكنش بين سركه و توليد رنگدانه ها را شرح داد.

نگهداري و راهنماي استفاده از اسيد استيك

هنگام تماس با اسيد استيك از لباسهاي محافظ و مقاوم در برابر نفوذ اسيد استفاده كنيد. در جايي كه اسيد استيك نگهداري مي شود بايد تمام منابع احتراق مانند سيگار كشيدن، جرقه يا شعله آتش از آنجا دور شوند. از ورود اسيد استيك به آبراه، فاضلاب، زيرزمين يا مناطق محبوس جلوگيري كنيد. براي از بين بردن بخار اسيد استيك ميتوان از كف مخصوص، خاك، شن و يا مواد غير قابل احتراق استفاده كرد. براي جمع آوري مواد جذب شده از ابزارهاي تميز و غير جوش استفاده كنيد. اسيد استيك را بايد جدا از مواد غذايي و خوراكي، اكساينده ها، اسيدها و بازهاي قوي و در ظروف مخصوص با درب محكم در مكاني خشك با تهويه مناسب نگهداري شود.

در زمان قديم روميان باستان شراب هاي خود را در قدح هاي سربي نگه ميداشتند كه شراب شيريني به اسم sapaتوليد ميشد كه طعم شيرين شراب ناشي از استات سرب بوده است كه امروزه دانشمندان مرگ زودرس بسياري از اشراف رومي را مصرف همين نوع شراب و وجود استات سرب آن ميدانند.

نخستين بار دانشمندان عصر رنسانس استيك اسيد گلايسيال را از تقطير خشك استات هاي فلزي تهيه كردند و در سال 1847 همون كولب شيمدان آلماني اسيد استيك را از مواد معدني سنتز كرد.

استيك اسيد در حالت خالص و بدون آب، به نام اسيد استيك يخي نيز معروف و يك مايع بي رنگ و جاذب رطوبت است كه دردماي كمتر از ۱۶.۷ درجه سانتي گراد به يك جامد بلوري بدون رنگ تبديل مي شود. اسيد استيك يك واكنش گر شيميايي مهم و در صنعت نيز به عنوان يك ماده شيميايي حائز اهميت است كه براي توليد الياف مصنوعي و ديگر مواد پليمري مانند پلي اتيلن ترفتالات مورد استفاده در بطريهاي نوشابه كاربرد دارد. اسيد استيك مايع يك حلال آب دوست (قطبي) پروتون دار شبيه به اتانول و آب است.

خريد اسيد استيك

غذاهايي كه براي داشتن رابطه جنسي بهتر بايد بخوريد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۰:۵۵ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)