تعمیر تلویزیون ایکس ویژن تعمیر تلویزیون ایکس ویژن .

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

میزان و نحوه مصرف کود اسید بوریک (بوراکس)

کود اسید بوریک، ماده ای جامد است که هنگام استفاده باید در آب حل شده و روی گیاهان و خاک آن ها پاشیده شود. برای اسید پاشی، از 25 گرم کود اوایل بهار که جوانه ها متورم شده اند استفاده کنید. همچنین ترکیب 2 الی 5 گرم اسید بوریک در هزار سی سی آب یا یک قاشق چایخوری در یک لیتر آب برای کوددهی استفاده می شود. یکی از متداول ترین روش های مصرف این کود، پخش سطحی آن روی خاک قبل از کاشت گیاهان بوده و میزان مصرف این ماده نیز به عوامل زیر بستگی دارد:

نوع و گونه گیاهی؛

نوع عملیات؛

خاک ورزی؛

بارندگی؛

مقدار آهک؛

مقدار مواد آلی موجود در خاک

استفاده از این ماده با غلظت دو در هزار نیز به صورت محلول پاشی در باغ های میوه قبل از بیدار شدن جوانه های درختان مفید و توصیه شده است. توجه داشته باشید خاک های سبکی که حاوی بور هستند، به آسانی با بارندگی و آبیاری از بین رفته و از دسترس گیاهان خارج می شوند. همچنین در خاک های قلیایی نیز میزان جذب این ماده کاهش می یابد. در این صورت بهتر است از آن پس از بارندگی نیز استفاده کنید.

https://tv-xvision.nasrblog.ir/post-81039.html

بوراکس از کجا بخریم و تهیه کنیم؟

توجه نمایید که شما می توانید این ماده را با بهترین کیفیت و قیمت از ما را تهیه نمایید. فروش این ماده حداقل به صورت یک کیسه می باشد.

با این حال اگر شما می خواهید مقادیر کمتری از این ماده را تهیه نمایید می توانید به عطاری ها، داروخانه ها و یا فروشگاه های فعال در زمینه ی فروش مواد تمیز کننده مراجعه نمایید.

احتیاط های لازم در مصرف کود اسید بوریک (بوراکس)

بهتر است کود اسید بوریک به همراه سولفات منگنز و سولفات منیزیم استفاده شود؛ زیرا تعداد گل ها و دوام گل های بریده شده را افزایش می دهد. توصیه می شود موادی مانند بوراکس ( NaO2H7O4B2 )، تترایدات سدیم و اسید بوریک را با یکدیگر ترکیب کرده و برای اسید پاشی روی گیاهان استفاده کنید. محلول پاشی کود اسید بوریک روی درخت سیب، عملکرد و گلدهی آن را 12 درصد کاهش می دهد. همچنین اغلب مقادیر زیر 25 میلی گرم در کیلوگرم بور در ماده خشک گیاهی دلیل کمبود و سطوح بیشتر از 200 میلی گرم در کیلوگرم دلیل مسمومیت گیاهان به این عنصر است. بنابراین توصیه می شود هنگام استفاده از این ماده دقت لازم را به عمل آورید. هنگامی که گیاهان شما دچار مسمومیت به این ماده شدند، از اسید نیتریک برای از بین بردن بور اضافی مزارع و خاک باغات استفاده کنید. برای تشخیص مسمومیت گیاهان توسط بور، به برگ های جوان انتخابی و بافت میوه ها توجه شود. قبل از مصرف کود اسید بوریک (بوراکس) حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید که آسیبی ندیده و دچار مسمومیت نشوید. همچنین بهتر است این ماده را دور از دسترس کودکان قرار داده و پیش از مصرف به دستورالعمل روی بسته دقت کنید.

خرید بوراکس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۳:۰۶ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)