تعمیر تلویزیون ایکس ویژن تعمیر تلویزیون ایکس ویژن .

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

چگونگی مصرف زانتان گام در پخت و پز

صمغ زانتان گام مثل ماده ژلاتین به عنوان دستورالعمل تثبیت کننده مورد استفاده قرار می گیرد، در صورتی که ژلاتین از منابع حیوانی تولید می شود. زانتان گام برای پخت و پز به خصوص افرادی که آلژی دارند مورد استفاده قرار می گیرد به ویژه اگر فردی مجبور باشد که مواد غذایی مثل تخم مرغ و لبنیات را از رژیم غذایی خود محدود کند. گرما و حرارت زیاد روی زانتان گام تاثیر ندارد و می توان به مقدار زیاد هم در سس ها و آبمیوه ها از آن استفاده کرد.

برای استفاده از این صمغ در سس ها قبل از اضافه کردن زانتان گام آن را با مقداری روغن مخلوط می کنند یعنی قبل از اضافه کردن شیر سویا یا برنج که باعث می شود سس طعم خوشمزه ای پیدا کند.

کاربری در سلامت انسان

دارای خواص مناسبی در سلامتی انسان است. از زانتان گام در کاهش سطح فشار خون استفاده می شود به طوری که حتی در برنج نیز استفاده گردیده و تاثیر خود را می گذارد. از کاربردهای دیگر آن می توان به کاهش کلسترول اشاره کرد به طوری که در افرادی که از آن به مدت زمان بیش از 1 ماه استفاده کرده اند می تواند کلسترول را تا 10 درصد کاهش دهد.

از این ماده در افرادی که دارای خشکی دهان نیز می باشد موثر است به طوری که در برخی خمیر دندان ها نیز از آن استفاده می گردد و در مرطوب نگه داشتن دهان تاثیر به سزایی دارد. زانتان گام قابلیت ورود به روده را داشته و در متورم سازی غذا و در سلامت گوارش تاثیر گذار می باشد.

بیماری هایی موجود است که بلع را مشکل میسازد و باعث می شود تا گلو و دهان فرد خشک و گردد، که وجود زانتان گام کمک به سزایی در بلع کرده و موجب افزایش بزاق دهان می گردد و غذا در دهان حجیم می شود. از عمده فواید دیگر آن می توان به کمک در حرکت مناسب غذا و جلوگیری از خفگی اشاره نمود.

کاربرد زانتان گام در محصولات مراقبت شخصی

همچنین صمغ زانتان گام در محصولات مراقبت شخصی و زیبایی هم کاربرد دارد. این ماده باعث می شود که محصولات پر حجم شوند در صورتی که به راحتی از جای خود خارج می شوند. زانتان گام باعث معلق شدن ذرات جامد در مایع می شود و پایداری و مقاومت محصولات را تضمین می کند. این ماده هیچ مزیتی برای پوست و بدن ندارد و به منظور فواید برای پوست در آن استفاده نمی شود و فقط به منظور غلیظ شدن محصول مورد استفاده قرار می گیرد.

در بیشتر فرمول های آرایشی از مقدار کمی از زانتان گام استفاده می کنند. برخی از محصولات مراقبتی که از این صمغ در آن استفاده می شود عبارت است از: خمیردندان، کرم ها، لوسیون، شامپو و ...

فروش زانتان گام در آرایشی بهداشتی

این ماده کاربردهای بسیاری در صنایع دارویی و بهداشتی داشته و از همین قابلیت آن در تولید کرم، رنگ مو، لوسیون و خمیر دندان استفاده می شود.

https://tv-xvision.nasrblog.ir/post-81042.html

مزایای استفاده از زانتان گام

دانشمندان طی مطالعاتی به این نتیجه رسیده اند که استفاده از صمغ زانتان در دوزهای بالا باعث کم کردن قند خون می شود. معمولا مایعات در معده و روده کوچک تبدیل به ماده ای چسبنده می شود. این مراحل باعث می شود که غذا در معده دیرتر هضم شود و سرعت ورود شکر به خون را کم تر می کند و همین باعث می شود که قند خون کاهش پیدا کند.

کلسترول پایین: بر روی 5 نفر آزمایشی انجام شد که 10 بار در روز در طول 23 روز مقدار معینی از این مواد را استفاده کردند. آزمایش خونی که بعدها از این افراد گرفتند نشان داد که کلسترول خون آن کاهش پیدا کرد.

کاهش وزن: ثابت شده است که اکثر افراد بعد از این که این مواد را مصرف می کنند احساس سیری می کنند. این احساس سیری در طول زمان باعث کاهش وزن می شود چون غذا در معده تان دیرتر هضم می شود.

جایگزین بزاق: افرادی که بیماری خشکی دهان دارند می توانند از این ماده به عنوان جایگزین بزاق دهان استفاده کنند، اما مطالعاتی که در این مورد انجام شده نتایج مختلفی را نشان می دهد.

خرید زانتان گام


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۶:۴۰ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)