تعمیر تلویزیون ایکس ویژن تعمیر تلویزیون ایکس ویژن .

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

خرید انواع سوربیتول

خرید انواع سوربیتول که به عنوان جایگزین مناسب شکر در تولید طیف وسیعی از محصولات خوراکی و دارویی شناخته می شود، در اکثر صنایع و کارخانه های تولیدی یک ضرورت به حساب می آید. این ماده را می توان نوعی کربوهیدرات با طعم شیرین دانست که به رغم برخورداری از گلوکز و شیرینی بیشتر در مقایسه با شکر، مقدار کالری کمتری دارد. سوربیتول که نام دیگر آن الکل قند است به دو صورت مایع و یا پودر سفید رنگ کریستالی در بازار دیده می شود که هریک برای مصارفی خاص، مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین با توجه به اهمیت تهیه این ماده افزودنی پرکاربرد، در ادامه این مطلب برای خرید انواع سوربیتول و برخی اطلاعات لازم در این مورد، توضیحاتی ارائه خواهیم نمود.

فرآیند آبگیری اسمزی اغلب به­عنوان یک فرآیند مقدماتی در خشک کردن مواد غذایی توصیه می شود. استفاده از قندهای ساکارز و گلوکز موجب تولید محصولی با کیفیت تغذیه ای پایین تر می گردد. در این پژوهش، تأثیر جایگزینی قندهای رایج با قندهای سوربیتول و فروکتوز که کیفیت تغذیه ای بالاتری دارند، بر کارایی آبگیری اسمزی و خواص کیفی انگور شاهرودی خشک شده (کشمش) مطالعه شد.

سوربیتول در صنایع شیمیایی

سوربیتول می تواند به عنوان ماده پرکننده و حجم دهنده ، مرطوب کننده و ضد یخ زدگی در خمیر دندان مورد استفاده قرار گیرد و مقداری مناسب آن که باید اضافه شود بین 25 تا 30 درصد است. این می تواند به حفظ روانکاری ، بهتر شدن رنگ و طعم خمیر دندان تا حدود زیادی کمک کند. در زمینه مواد آرایشی ، از آن به عنوان ماده ضد خشکی ( جایگزین گلیسرول ) استفاده می شود که می تواند کشش و روان کننده امولسیفایر ها را تقویت کند ، بنابراین برای نگهداری طولانی مدت مناسب است. سروبیتول و مواد شیمیایی که از آن به دست می آیند ، این مزیت را دارند که خاصیت تحریک کنندگی کمی برای پوستی هستند و به همین خاطر در صنعت آرایشی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

مهم ترین خواص سوربیتول

دو خاصیت اصلی که موجب کاربرد گسترده و خرید انواع سوربیتول در صنایع خوراکی و دارویی شده است، از قرار زیر می باشد:

۱. خاصیت شیرین‌ کنندگی

اصلی ترین خاصیت سوربیتول شیرین‌ کنندگی آن است که همانند قند یا شکر برای طعم بخشی به انواع محصولات خوراکی به کار برده می شود.

۲. خاصیت ملین

یکی دیگر از خواص سوربیتول که بیشتر در صنعت دارو و درمان دارای کاربرد می باشد، ملین کنندگی و رساندن آب از سایر بافت ها به روده بزرگ است. این خاصیت علاوه بر جلوگیری از یبوست، مانع از خشکی دهان نیز می شود و از همین رو بخش عمده ای از خرید انواع سوربیتول با این اهداف درمانی صورت می گیرد.

https://tv-xvision.nasrblog.ir/post-81044.html

 خواص شیمیایی سوربیتول

سوربیتول طعم شیرینی دارد. در مقایسه با ساکارز ، شیرینی نسبی سوربیتول تقریباً 50٪ است. سوربیتول می تواند به چندین شکل کریستالی با نقطه ذوب  های متفاوت از 89 تا 101 درجه سانتی گراد وجود داشته باشد. از نظر ظاهری سوربیتول پودر کریستالی سفید و بی بو با طعم شیرین است. این ماده می تواند در آب (235 گرم در 100 گرم آب ، 25 درجه سانتیگراد) ، گلیسیرین و پروپیلن گلیکول حل شود. و در متانول ، اتانول ، اسید استیک و محلول فنل و استامید هم تا حدودی قابل حل شدن است اما در اکثر حلال های آلی تقریباً نامحلول است.

نگهداری و نکات ایمنی

سوربیتول از نظر شیمیایی نسبتاً بی اثر است و با اکثر مواد تحریک کننده سازگار است. در هوا ( در صورت وجود نداشتن کاتالیزور ) و در سرما ، اسیدهای رقیق و در محیط های قلیایی تا حدود زیادی پایدار است. سوربیتول در دمای بالا یا در حضور آمین ها یا تجزیه نمی شودو غیر قابل اشتعال ، غیر خورنده و غیر تهاجمی است.

اگرچه سوربیتول در برابر تخمیر توسط بسیاری از میکروارگانیسم ها مقاوم است ، یک ماده نگهدارنده باید به محلول های سوربیتول اضافه شود . محلول های آن بهتر است در ظروف شیشه ای ، پلاستیکی ، آلومینیومی و فولاد ضد زنگ و دور از هوا در محیط های سرد نگهداری شوند.

خرید سوربیتول 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۳:۴۲ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (1)