تعمیر تلویزیون ایکس ویژن تعمیر تلویزیون ایکس ویژن .

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

فواید و مضرات پتاسیم هیدروکسید

فواید و مضرات پتاسیم هیدروکسید در این مقاله به طور خلاصه گفته شده است‌ هر چند فواید این ماده بیشتر از مضرات آن است. پتاسیم هیدروکسید در بخش های تولیدی، صنعتی، پزشکی و شیمیایی کاربردهای متفاوت دارد. صنایع از پتاسیم هیدروکسید به عنوان یک محلول الکترولیتی برای باتری های آبکاری و قلیایی استفاده می کنند. آفت کش های حاوی پتاسیم در بین باغبانانی که می خواهند از شر آفات خلاص شوند، به طور فزاینده ای محبوب شده است. در زمینه پزشکی از فواید پتاسیم هیدروکسید این است که در درمان زگیل گرفته تا آماده سازی های شیمیایی استفاده می شود. این ماده به طور گسترده ای در صنایع غذایی به عنوان غلظت دهنده مواد غذایی، تثبیت کننده و کنترل کننده مواد غذایی کاربرد دارد. در ساخت و پردازش کاکائو، شکلات و مواردی که از رنگ آمیزی کارامل استفاده می کنند، نقش اساسی دارد. خنثی کردن پتاسیم هیدروکسید با موادی مانند اسید سیتریک، کاربردهای فراوانی در پی دارد. از جمله  ترکیب حاصل از آن در صنایع مختلف از صنایع غذایی و آشامیدنی گرفته تا صنایع پزشکی و تولید محصولات کودک.

محصول فوق به صورت پودر جامد سفید رنگ در بازار موجود می باشد. این ماده یکی از ترکیباتی است که مردم عام به آن خاکستر می گویند. محلول پتاس مانند سود (NaOH) به شدت قلیایی است این محصول می تواند با اسید های متفاوت واکنش دهد و نمک های متفاوتی از پتاسیم به وجود آورد.

کاربردها و موارد استفاده

 


 

 

این محصول در صنایع غذایی به طور مستقیم و به جهت حفظ کیفیت و کنترل PH استفاده می شود،در صنایع آرایشی و بهداشتی از غلظت مناسب آن برای لایه برداری و از بین بردن موهای زائد استفاده می شود.در جانور شناسی برای تجزیه و از بین بردن بافت های نرم نمونه های جانوری استفاده می شود

 

تولید هیدروکسید پتاسیم نیز به روش کلرالکالی انجام می شود با این تفاوت که ماده ی اولیه ی مورد الکترولیز به جای سدیم کلرید، KCl است. با الکترولیز محلول پتاسیم کلرید طبق واکنش زیر می توان به تولید صنعتی پتاس پرداخت:

پتاس

یکی از مهم ترین کاربرد های این ترکیب، استفاده از آن به عنوان کود شیمیایی می باشد. گیاهان برای سالم بودن نیاز به 3 ماده ی مغذی از جمله پتاس، نیتروژن و فسفر دارند، این 3 ماده در خاک نسبت به دیگر عناصر ضروری جهت رشد گیاه بسیار کم وجود دارند در نتیجه به صورت کودهایی به عنوان تغذیه کننده ی خاک برای رشد گیاه به صورت تنها و یا هر سه با هم (کود مکمل یا NPK) مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای فروش هیدروکسید پتاسیم صنعتی یا پتاسیم هیدروکسید به عنوان کود در رشد و نمو گیاه و سلامت انسان

  با توجه به آنکه کودهای حاوی هیدروکسید پتاسیم به نسبت سایر کودهای موجود در بازار در دسترس تر و مقرون به صرفه تر می باشد، استفاده از آن برای محصولاتی همچون ذرت، چغندر و سایر محصولات کشاورزی از اهمیتی ویژه ای برخوردار می باشد. از دیگر نکات قابل توجه این ماده در کود ها تبدیل آن به سولفات و نیترات پتاسیم می باشد. درمواقعی که یون کلر برای گیاه مضر باشد، از اشکال مختلف کود هیدورکسید پتاسیم از جمله سولفات پتاسیم و نیترات پتاسیم استفاده می گردد.

استفاده از این ماده در کودها باعث ورود پتاسیم به گیاهان، برگ ها و میوه های آنها می گردد و با مصرف این محصولات توسط انسان علاوه بر تامین نیاز بدن انسان به پتاسیم، با دفع آن به طبیعت مجدداً پتاسیم به چرخه طبیعت بازگشت و مصرف می گردد. وجود هیدروکسید پتاسیم در کودها علاوه بر آنکه برای گیاهان موثر واقع می باشد، در بدن انسان نیز موجوب تنظیم ضربان قلب، اکسیژن رسانی به مغز، کاهش فشار های روحی و قند خون نیز می گردد. از دیگر منابع سرشار از پتاس می توان به موز، اسفناج، تخمه آفتاب گردان و سایر مرکبات اشاره کرد.

واکنش با مواد آلی

KOH مانند NaOH به عنوان یک منبع –OH  عمل میکند که به پیوند های قطبی هم در مواد معدنی و هم در مواد

آلی حمله میکند که استرهای آبی KOH صابون تولید میکند؛

KOH + RCOOR’ → RCOOK + R’OH

R یک زنجیره بلند است که این محصول را صابون پتاسیم می نامند، این واکنش در تماس با چربی، سریعا به صابون و گلیسرول تبدیل می شود

واکنش با مواد غیر الی

KOH برای تکمیل واکنش درمقابل اسیدها، به اکسیدها حمله می کنند. به طور مثال KOH برای تولید بی کربنات با کربن دی اکسید واکنش می دهد.

خرید هیدروکسید پتاسیم

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۴:۳۰ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (1)