تعمیر تلویزیون ایکس ویژن تعمیر تلویزیون ایکس ویژن .

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

ویژگی‌های دو اتیل هگزانول

۲-اتیل هگزانول (۲EH) که اوکتانول نیز نامیده می‌شود، یک نوع الکل بالاتر از ۸ کربن است که به صورت مایع قهوه‌ای تیره با بوی معطر ظاهر می‌شود. ۲-اتیل هگزانول یک ترکیب آلی است که نام خود را از الکل اصلی معروف به هگزان-اول با یک گروه اتیل در موقعیت دو گرفته است.

این ماده به طور مترادف به عنوان ۲-اتیل-۱-هگزانول یا xi-2-اتیل-۱-هگزانول شناخته می‌شود. دارای فرمول مولکولی C۸H۱۸O است و معمولاً به صورت ۲-EH یا ۲EH مخفف می‌شود. این ماده شیمیایی به طور طبیعی در ذرت، روغن زیتون، تنباکو، چای، زغال اخته و نوشیدنی‌های الکلی یافت می‌شود.

میانگین وزن مولکولی این ترکیب تقریباً ۱۳۰.۲۳ گرم در مول است. ۲-اتیل هگزانول به دسته‌ای از ترکیبات آلی معروف به الکل‌های چرب تعلق دارد و یک مایع بی‌رنگ است که در آب کمتر محلول است اما در اکثر حلال‌های آلی محلول است.

۲-اتیل هگزانول در دمای ۷۶- درجه سانتی‌گراد ذوب می‌شود و بین ۱۸۳-۱۸۵ درجه سانتی‌گراد می‌جوشد. این ماده شیمایی با اکسیدان‌ها و بازهای قوی واکنش شدیدی نشان می‌دهد در حالی که به راحتی استرهایی با اسیدهای مختلف تشکیل می‌دهد. این ماده هنگامی که گرم یا سوزانده می‌شود، با انتشار دود و گازهای سخت تجزیه می‌شود. این نوع الکل یک حلال کم فرار است و گرمای احتراق -۱۲۶۳.۸۱ کیلوکالری در مول در ۲۵ درجه سانتی‌گراد دارد در حالی که گرمای تبخیر در نقطه جوش حدود ۱۰.۸ کیلوکالری در مول است.

کاربرد ها دو اتیل هگزانول

 
طبق تحقیقات انجام شده در حدود 78 درصد مصارف این ماده در شیمی برای پلاستیک های وینیل مورد استفاده قرار می گیرد.

در واکنش با فتالیک انیدرید محصول بیس ( 2 اتیل هگزیل) فتالات (DOP, DEHP) حاصل می شود.

این ماده در واکنش با آدیپیک اسید محصول بیس ( 2 اتیل هگزیل ) آدیپات را به وجود می آورد

علاوه بر این در فرایند استری شدن با آکریلیک اسید 2 اتیل هگزیل آکریلات ساخته می شود که در ساخت چسب و رنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجایی که این ترکیب به راحتی مواد آلی را در خود حل می کند به عنوان یک حلال با فراریت کم ، شناخته می شود.

محصول فوق به عنوان یک افزودنی به سوخت دیزلی برای کاهش گاز های گلخانه ای نیز اضافه می گردد.

در فرمولاسیون های آبی به عنوان ضد فوم در نساجی و ساخت کاغذ نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

https://tv-xvision.nasrblog.ir/post-81040.html

مصارف صنعتی

1- مورد استفاده در صنعت چسب و مواد شیمیایی مهر و موم

2- می توان از این ترکیب در جهت بازدارندگی از خوردگی استفاده نمود.

3-  در سوخت ها و افزودنی های سوختی

4- قابل استفاده در افزودنی های رنگی و مواد پوششی

5- به عنوان حلال

6- مصالح ساختمانی

وضعیت بازار و خرید دو اتیل هگزانول

بزرگ‌ترین بازار ۲-اتیل هگزانول پلاستیک کننده دیوکتیل فتالات (DOP) است که در تولید محصولات پلی وینیل کلراید (PVC) استفاده می‌شود. مسئله‌ای که برای تولیدکنندگان ۲-EH وجود دارد این است که DOP توسط سلامتی و نگرانی‌های زیست‌محیطی ممنوع شده است.

در نتیجه، تولیدکنندگان در حال توسعه پلاستیک کننده‌های جایگزین هستند. به عنوان مثال، BASF از ۲-EH به ۲-پروپیل هپتانول (۲-PH) تبدیل شده و یک پلاستیک‌ساز به نام دی کربوکسیلات دی ایزونونیل سیکلوهگزان (DINCH) برای استفاده در کاربردهای حساس که قرار گرفتن در معرض مسمومیت‌های سمی و قرار گرفتن در معرض نگرانی است، تولید می‌کند. DINCH برای استفاده در کاربردهای تماس با مواد غذایی، لوله‌ها و مواد درزگیر از سازمان ایمنی غذایی اروپا تأییدیه دریافت کرده است. سیترات‌ها یا استرهای اسید سیتریک نیز به عنوان نرم‌کننده محصولات PVC استفاده می‌شوند.

خرید دو اتیل هگزانول


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۹:۲۱ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)