تعمیر تلویزیون ایکس ویژن تعمیر تلویزیون ایکس ویژن .

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

کاربردهای سیترات سدیم در زندگی

کاربرد سیترات سدیم در برنامه های غذایی و آشامیدنی معمولاً به عنوان یک عامل بافر در ترکیب با اسید سیتریک به منظور کنترل دقیق pH مورد نیاز، مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به عنوان یک افزودنی غذایی که برنامه اصلی آن برای تقویت طعم است. دارای عطر و طعم شور و ملایم تارت است. می تواند به همراه اسید سیتریک برای ساختن بافرهای سازگار با بیولوژیک مورد استفاده قرار گیرد. همچنین از آن برای کمک به طعم ترش در نوشیدنی های تجاری و نوشیدنی آماده استفاده می شود. به عنوان یک عامل نگهدارنده برای بهبود عملکرد آنتی اکسیدان ها و جلوگیری از خراب شدن غذاهایی مانند غذاهای دریایی کاربرد دارد.

کاربرد غذایی سیترات سدیم

سیترات سدیم در نوشیدنی ها به عنوان کاهش طعم ترش استفاده می شود. افزودن این محصول به مواد می تواند باعث تغییر در شیرینی محصولات شود و مقدار مصرف آن حدود 0.3٪ است. در ساخت سوربیت و بستنی از سدیم سیترات به عنوان امولسیفایر و تثبیت کننده به مقدار 0.2 تا 0.3 درصد استفاده می شود.

این محصول همچنین می تواند به عنوان یک ماده جلوگیری کننده از اسیدهای چرب در لبنیات، پنیر فرآوری شده و محصولات ماهی و ماده اصلاح کننده شیرینی برای غذاها مورد استفاده قرار گیرد. سیترات سدیم همانطور که در بالا توضیح داده شد، دارای بسیاری از خواص عالی است، که این خواص آن را به یک محصول پر کاربرد تبدیل می کند. سیترات سدیم غیر سمی است، دارای خواص تنظیم کننده pH و پایداری خوبی است، بنابراین می توان از آن در صنایع غذایی استفاده کرد.

سیترات سدیم به عنوان یک افزودنی غذایی استفاده می شود و در صنایع غذایی کاربرد بسیاری دارد. این ماده عمدتا به عنوان ماده طعم دهنده، یک عامل بافر، یک امولسیفایر، یک تثبیت کننده و ماده نگهدارنده استفاده می شود. علاوه بر این، سدیم سیترات با اسید سیتریک سازگار است و از آن در انواع مرباها، مکمل های غذایی و مواد طعم دهنده برای ژله، آب میوه، نوشیدنی ها، نوشیدنی های سرد، لبنیات و شیرینی استفاده می شود.

کاربرد سیترات سدیم در پزشکی

کاهش اسید ادرار

اسید سیتریک و سدیم سیترات هر دو عامل قلیایی هستند که باعث کاهش اسید ادرار می شوند. اسید سیتریک و سدیم سیترات باید بعد از غذا مصرف شود تا از عوارض معده یا روده جلوگیری شود. هنگام مصرف اسید سیتریک و سدیم سیترات، مایعات زیادی باید نوشیده شود.

جلوگیری از نقرس و سنگ کلیه

از ترکیب اسید سیتریک و سدیم سیترات برای جلوگیری از نقرس یا سنگ کلیه یا اسیدوز متابولیک در افراد دارای مشکلات کلیوی استفاده می شود. سیترات سدیم برای تسکین ناراحتی در عفونت های دستگاه ادراری مانند سیستیت( التهاب مثانه)، برای کاهش اسیدوز دیده شده در اسیدوز توبولی کلیوی دیستال استفاده می شود.

عامل ضد انعقاد خون

در سال ۱۹۱۴، پزشک بلژیکی آلبرت هاستین و پزشک و محقق آرژانتینی لوئیس آگوت با موفقیت از سدیم سیترات به عنوان ضد انعقاد خون در انتقال خون استفاده کردند. امروزه همچنان در لوله های جمع آوری خون و برای حفظ خون در بانک های خون مورد استفاده قرار می گیرد. یون سیترات با تشکیل مجتمع های سیترات کلسیم، یون های کلسیم را در خون جذب می کند و مکانیسم لخته شدن خون را مختل می کند.

سیترات سدیم در داروسازی

سیترات سدیم را می توان در داروسازی برای کاهش سطح اسیدیته در ادرار استفاده کرد. سیترات سدیم همچنین قبل از بیهوشی عمومی برای جلوگیری از افزایش اسید معده استفاده می شود.

https://tv-xvision.nasrblog.ir/post-81045.html

سیترات سدیم در محصولات آرایشی و بهداشتی

سیترات سدیم ممکن است در انواع محصولات آرایشی از جمله محصولات کودک، آرایشی، رژ لب، محصولات حمام، صابون و مواد شوینده، رنگ مو و محصولات مراقبت از مو و پوست مورد استفاده قرار گیرد.

سیترات سدیم در دیگر صنایع

سیترات سدیم همچنین در محصولاتی مانند چسب، مواد شیمیایی، کود، ساخت و ساز، جوهر، رنگ، روکش، کاغذ، پلاستیک، پلیمر، پارچه، چرم استفاده می شود.

سیترات سدیم یک ماده چندکاره است. این ماده در بیشتر محصولات و مواد با اسید سیتریک مخلوط می شود.

۱- در مواد غذایی به عنوان طعم دهنده و نگهدارنده استفاده می شود.

۲- کاربرد سیترات سدیم در پزشکی کاهش اسید ادرار، جلوگیری از نقرس، سنگ کلیه و عامل ضد انعقاد خون است.

۳- در لوازم آرایشی و بهداشتی به عنوان تقویت کننده و نگهدارنده استفاده می شود.

۴- در پاک کننده ها و مواد شوینده به عنوان یک سورفکتانت می توان از آن استفاده کرد.

۵- در صنعت از کاربردهای آن می توان به عنوان یک پاک کننده، نگهدارنده و بافر نام برد.

خرید سیترات سدیم


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۰:۴۰ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)