تعمیر تلویزیون ایکس ویژن تعمیر تلویزیون ایکس ویژن .

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

استیک اسید چیست؟

استیک اسید یکی از قدیمی ترین ماده هایی است که بشر کشف کرده زیرا در دوران باستان انسان ها هنگام تهیه شراب از فرایند تخمیر به وجود سرکه پی برده بودند.

فیلسوف یونانی تئوفاراستوس در قرن 3 پیش از میلاد واکنش بین کربنات سرب و زاج های سبز ایجاده از نمک های مس و ستات مس را توسط واکنش بین سرکه و تولید رنگدانه ها را شرح داد.

نگهداری و راهنمای استفاده از اسید استیک

هنگام تماس با اسید استیک از لباسهای محافظ و مقاوم در برابر نفوذ اسید استفاده کنید. در جایی که اسید استیک نگهداری می شود باید تمام منابع احتراق مانند سیگار کشیدن، جرقه یا شعله آتش از آنجا دور شوند. از ورود اسید استیک به آبراه، فاضلاب، زیرزمین یا مناطق محبوس جلوگیری کنید. برای از بین بردن بخار اسید استیک میتوان از کف مخصوص، خاک، شن و یا مواد غیر قابل احتراق استفاده کرد. برای جمع آوری مواد جذب شده از ابزارهای تمیز و غیر جوش استفاده کنید. اسید استیک را باید جدا از مواد غذایی و خوراکی، اکساینده ها، اسیدها و بازهای قوی و در ظروف مخصوص با درب محکم در مکانی خشک با تهویه مناسب نگهداری شود.

در زمان قدیم رومیان باستان شراب های خود را در قدح های سربی نگه میداشتند که شراب شیرینی به اسم sapaتولید میشد که طعم شیرین شراب ناشی از استات سرب بوده است که امروزه دانشمندان مرگ زودرس بسیاری از اشراف رومی را مصرف همین نوع شراب و وجود استات سرب آن میدانند.

نخستین بار دانشمندان عصر رنسانس استیک اسید گلایسیال را از تقطیر خشک استات های فلزی تهیه کردند و در سال 1847 همون کولب شیمدان آلمانی اسید استیک را از مواد معدنی سنتز کرد.

استیک اسید در حالت خالص و بدون آب، به نام اسید استیک یخی نیز معروف و یک مایع بی رنگ و جاذب رطوبت است که دردمای کمتر از ۱۶.۷ درجه سانتی گراد به یک جامد بلوری بدون رنگ تبدیل می شود. اسید استیک یک واکنش گر شیمیایی مهم و در صنعت نیز به عنوان یک ماده شیمیایی حائز اهمیت است که برای تولید الیاف مصنوعی و دیگر مواد پلیمری مانند پلی اتیلن ترفتالات مورد استفاده در بطریهای نوشابه کاربرد دارد. اسید استیک مایع یک حلال آب دوست (قطبی) پروتون دار شبیه به اتانول و آب است.

خرید اسید استیک

غذاهایی که برای داشتن رابطه جنسی بهتر باید بخورید


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۰:۵۵ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)